Dodatki do stron internetowych, Integracje sklepów internetowych

System lojalnościowy

Oferujemy Państwu program lojalnościowy „Punktów i nagród” do sklepu internetowego. Jest to system, który pozwoli klientom na zdobywanie pewnych bonusów podczas dokonywania zakupów.

Korzyści dla klienta:

  • Realne zniżki na wybrane przez siebie produkty.
  • Możliwość wymiany punktów lojalnościowych bezpośrednio na produkty.
  • Dodatkowe punkty za polecenie sklepu, rejestrację czy skomentowanie towaru.
  • Bonusowe punkty za zakup danego typu towaru w danym dniu.
  • Różne korzyści w zależności od jednego z trzech poziomów członkostwa.
  • Możliwość przelania punktów na konto innej osoby.

Wiele największych sieci sklepów (nie tylko online) z powodzeniem korzysta z podobnych systemów, więc warto skorzystać z tego benchmarku. 

Korzyści dla sklepu:

  • Pozyskanie stałych, zaangażowanych i lojalnych klientów.
  • Większy obrót – nagrody napędzają powtarzalne działania zakupowe, a także motywują klientów do zrobienia większych zakupów.
  • Reklama, gdyż klienci chcący zdobyć dodatkowe punkty będą polecali sklep wśród swoich znajomych (np. przez udostępnianie go w social mediach).

Konfiguracja i funkcjonalność programu lojalnościowego „punktów i nagród”:

Zanim zajmiemy się konfigurowaniem systemu, należy przemyśleć jakich funkcji potrzebujemy. Jest ich naprawdę sporo – jedne lepiej sprawdzą się w przypadku sklepu obuwniczego, a inne w przypadku spożywczego.

Istotną cechą systemu jest możliwość wyłączenia go w dowolnym momencie. Sklep będzie wtedy wyglądał jak zwykle, my będziemy mogli go bezpiecznie skonfigurować, jednak klienci nie będą mieli dostępu do swojego stanu punktów i zdobywania nowych.

Zdobywanie punktów:

System oferuje pięć sposobów zdobywania punktów. W każdym z nich możemy ustawić liczbę punktów przyznawanych za konkretną akcję. Są to kolejno: 

  • Punkty rejestracyjne – przyznawane po rejestracji w sklepie.
  • Punkty komentarzy – przyznawane za każdy dodany komentarz.
  • Punkty referencyjne – które można zdobyć za zaproszenie danej liczby osób przy użyciu specjalnego linku referencyjnego. Możemy również ustalić maksymalną liczbę poleceń jednego klienta, aby uniknąć oszustw w celu łatwiejszego zdobycia punktów. Istnieje opcja pozwalająca włączyć linki społecznościowe na stronie sklepu i produktu. Dzięki nim klient, po wybraniu odpowiedniej opcji, udostępni na Facebooku lub Twitterze tekst informujący o programie lojalnościowym w naszym sklepie. Tekst do udostępnienia także możemy samodzielnie zmienić.
  • Punkty zakupu – za zakupy dokonane przez osobę, której poleciliśmy sklep.
  • Punkty zakupu – za zakupy, których dokonaliśmy samodzielnie.

Administrator może indywidualnie przypisać liczbę punktów, jaką zdobędzie klient za zakup konkretnego produktu (lub produktu z danej kategorii). Można to zrobić również globalnie, tak by za każdy zakupiony w sklepie przedmiot, klient otrzymywał stałą liczbę punktów. Inną opcją jest ustawienie przelicznika ceny, w którym ustalimy, ile punktów zyska klient za każdą wydaną złotówkę. 

Funkcja indywidualnego przypisania ilości zyskanych punktów za zakup konkretnego przedmiotu jest dobrym rozwiązaniem w momencie, kiedy chcemy zachęcić klienta do zakupu danego produktu. Przypisujemy wtedy mu dodatkową liczbę punktów, a klient zachęcony łatwym sposobem „zarobku” rozważy zakup tego przedmiotu.

Wydawanie punktów:

Aby umożliwić klientowi zakup produktów za punkty, należy ustawić przelicznik wirtualnej waluty lub przypisać do każdego z nich indywidualną cenę (w punktach). 

Wybierając opcję „z przelicznikiem”, każdy produkt będzie można kupić za sumę punktów, odpowiadającą ich wartości w realnej walucie. Przykładowo:
Przelicznik: 1 zł = 5 pkt.
Cena produktu: 50 zł lub 250 pkt.

Jeżeli zdecydujemy się na opcję ręcznego przypisania ceny, wtedy każdy z produktów będzie kosztował tyle punktów, ile ustalimy. Przelicznik w tym przypadku nie będzie miał znaczenia. 

Istnieje również opcja wyłączenia zakupu za punkty danych produktów czy kategorii. To dobry wybór, jeżeli chcemy umożliwić wydawanie punktów np. tylko na specjalnie przygotowane nagrody, a nie na przedmioty, które sklep ma w standardowej ofercie.

System oferuje również opcje generowania kuponów rabatowych, na które klient wydaje zdobyte punkty, aby użyć ich do częściowego pokrycia kosztów zakupów. Kupony można odpowiednio skonfigurować, przypisując im parametry takie jak ograniczenie ilości kuponów wykorzystywanych podczas jednej transakcji, czas wygaśnięcia kuponu, liczba użyć kuponu i inne.

Dodatkowe opcje:

System, poza podstawowym zastosowaniem, umożliwia wysyłanie klientowi powiadomień za każdym razem, gdy zdobywa punkty, zyskuje kolejną rangę czy zyskuje punkty za opinię lub polecenie sklepu.

Możliwe jest również skonfigurowanie ustawień członkostwa. Administrator może stworzyć odpowiednie rangi (poziomy), które klient uzyska przy zdobyciu odpowiedniej liczby punktów. Opcją konfiguracji jest tu również okres ważności rangi, jej bonusy (np. rabaty na dane produkty i kategorie) oraz nazwa. Właściciele zazwyczaj tworzą kilka rang, tak by osiągnięcie coraz wyższej skutkowało większymi rabatami. Przyjęło się nazywać je nazwami metali szlachetnych, np. ranga srebrna, złota, platynowa itp. 

Inną funkcją jest ustawienie czasu, po którym punkty na koncie klienta wygasną. Nie jest to jednak polecane i zazwyczaj klienci odbierają to negatywnie. Klient niechętnie wróci do sklepu, w którym kiedyś uzbierał daną liczbę punktów, a teraz one przepadły.